1. Základné ustanovenia

1.1. Týmto Reklamačným poriadkom (ďalej aj „RP) sa riadia právne vzťahy medzi Anita Tóth, raj praidskej soli, Töböréte 227, 92901 Kútniky, IČO: 55514723, DIČ: 1085893248 (ďalej aj ako „Predávajúci“) a každou osobou, ktorá je Kupujúcim produktov ponúkaných Predávajúcim na Webovom sídle Predávajúceho, a ktorá vystupuje v pozícii Spotrebiteľa v zmysle príslušných zákonov definujúcich Spotrebiteľa, v rámci platnej legislatívy Slovenskej republiky, najmä zákonov: Zákon č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení, Zákon č. 40/1964 Z.z. Občiansky zákonník v platnom znení, s výnimkou uvedenou v bode 3.3. tohto Reklamačného poriadku, ktorý upravuje právny vzťah medzi Predávajúcim a Kupujúcim, ktorý nevystupuje v postavení Spotrebiteľa.

1.2. Emailový a telefonický kontakt na Predávajúceho je:
Email: info@praidskasol.sk
Mobil: 0908 079 305

1.3. Adresa na zasielanie písomností, reklamácií, odstúpení od zmlúv je:
Anita Tóth, raj praidskej soli, Töböréte 227, 92901 Kútniky

2. Uplatnenie práva zo zodpovednosti za vady

2.1. Spotrebiteľ je povinný skontrolovať dodaný tovar pri prevzatí. Nesprávne množstvo a zjavné vady tovaru pri dodávke je Spotrebiteľ povinný reklamovať ihneď, najneskôr však v nasledujúci pracovný deň od prevzatia tovaru.

2.2. Spotrebiteľ môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady, len ak vadu vytkol u Predávajúceho bez zbytočného odkladu, najneskôr do uplynutia 24 mesiacov od prevzatia veci. Ak v tejto lehote vadu nevytkne, práva zo zodpovednosti za vady zaniknú.

3. Zodpovednosť za vady

3.1. Predávajúci zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má predaná vec v čase jej dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania veci.

3.2. Pri použitej veci sa strany môžu dohodnúť na kratšej dobe zodpovednosti Predávajúceho za vady ako v odseku 3.1, nie však kratšej ako jeden rok od dodania veci.

3.3. Predávajúci zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má predaná vec v čase jej dodania Kupujúcemu, a ktorá sa prejaví do 6 mesiacov od dodania veci, a to v prípade, ak Kupujúci nevystupuje v postavení Spotrebiteľa.

4. Práva zo zodpovednosti za vady

4.1. Ak Predávajúci zodpovedá za vadu predanej veci, Spotrebiteľ má voči nemu právo na odstránenie vady opravou alebo výmenou, právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo právo od Kúpnej zmluvy odstúpiť.

4.2. Spotrebiteľ môže odoprieť zaplatiť kúpnu cenu alebo jej časť, kým si Predávajúci nesplní povinnosti, ktoré mu vyplývajú zo zodpovednosti za vady, ibaže Spotrebiteľ je v čase vytknutia vady v omeškaní so zaplatením kúpnej ceny alebo jej časti. Spotrebiteľ zaplatí kúpnu cenu bez zbytočného odkladu po splnení povinností Predávajúcim.

4.3. Spotrebiteľ môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady vrátane práva podľa bodu 4.2., len ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia doby podľa bodov 3.1 až 3.3 tohto Reklamačného poriadku.

4.4. Uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady nevylučuje právo Spotrebiteľa na náhradu škody, ktorá mu z vady vznikla.

5. Vytknutie vady

5.1. Vadu možno vytknúť v prevádzkarni Predávajúceho, u inej osoby, o ktorej Predávajúci oboznámil Spotrebiteľa pred uzavretím Zmluvy alebo pred odoslaním Objednávky, alebo prostriedkami diaľkovej komunikácie na adrese sídla alebo miesta podnikania Predávajúceho alebo na inej adrese, o ktorej Predávajúci oboznámil Spotrebiteľa pri uzavretí Zmluvy alebo po uzavretí Zmluvy.

5.2. Ak Spotrebiteľ vytkol vadu poštovou zásielkou, ktorú Predávajúci odoprel prijať, zásielka sa považuje za doručenú v deň odopretia.

5.3. Predávajúci poskytne Spotrebiteľovi písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady Spotrebiteľom. Predávajúci v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu v súlade s § 507 ods. 1, Zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení odstráni. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý Predávajúci nemôže ovplyvniť.

5.4. Ak Predávajúci odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi Spotrebiteľovi. Ak Spotrebiteľ znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť Predávajúceho za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a Predávajúci nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu; na opakované vytknutie vady sa § 621 ods. 3, Zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení nevzťahuje. Na náklady Spotrebiteľa spojené so znaleckým posudkom a odborným stanoviskom sa vzťahuje § 509 ods. 2 Zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení.

5.5. Ak pred uzavretím zmluvy, alebo ak sa zmluva uzatvára na základe Objednávky Spotrebiteľa, pred odoslaním Objednávky, Predávajúci oboznámil Spotrebiteľa, že vady možno vytknúť aj u inej osoby, konanie alebo opomenutie tejto osoby sa na účely zodpovednosti za vady považuje za konanie alebo opomenutie Predávajúceho.

6. Odstránenie vady

6.1. Spotrebiteľ má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou veci alebo opravou veci. Spotrebiteľ si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný, alebo ktorý by v porovnaní s iným spôsobom odstránenia vady spôsobil Predávajúcemu neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil Spotrebiteľovi značné ťažkosti.

6.2. Predávajúci môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti vrátane okolností podľa bodu 6.1. druhej vety.

6.3. Predávajúci opraví alebo vymení vec v primeranej lehote po tom, čo Spotrebiteľ vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí Spottebiteľovi s ohľadom na povahu veci a účel, na ktorý Spotrebiteľ vec požadoval. Na účely opravy alebo výmeny Spotrebiteľ odovzdá alebo sprístupní vec Predávajúcemu alebo osobe podľa § 622 ods. 5 Zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení. Náklady prevzatia veci znáša Predávajúci.

6.4. Predávajúci dodá opravenú vec alebo náhradnú vec Spotrebiteľovi na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu Spotrebiteľ dodal vadnú vec, ak sa strany nedohodnú inak. Ak Spotrebiteľ neprevezme vec v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ju mal prevziať, môže Predávajúci vec predať. Ak ide o vec väčšej hodnoty, Predávajúci Spotrebiteľa o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie veci. Predávajúci bezodkladne po predaji vyplatí Spotrebiteľovi výťažok z predaja veci po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jej úschovu a predaj, ak Spotrebiteľ uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej Predávajúcim v oznámení o zamýšľanom predaji veci. Predávajúci môže vec na vlastné náklady zničiť, ak sa ju nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré Predávajúci účelne vynaložil na úschovu veci, a nákladov, ktoré by Predávajúci musel nevyhnutne vynaložiť na jej predaj.

6.5. Predávajúci pri odstránení vady zabezpečí odstránenie veci a inštaláciu opravenej veci alebo náhradnej veci, ak si výmena alebo oprava vyžaduje odstránenie vadnej veci, ktorá bola nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Predávajúci a Spotrebiteľ sa môžu dohodnúť, že odstránenie veci a inštaláciu opravenej alebo náhradnej veci zabezpečí Spotrebiteľ na náklady a nebezpečenstvo Predávajúceho.

6.6. Pri odstránení vady výmenou veci nemá Predávajúci právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním veci a na odplatu za bežné užívanie veci pred jej výmenou.

6.7. Predávajúci zodpovedá za vady náhradnej veci podľa § 619 Zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení.

6.8. Spotrebiteľ má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od Kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty podľa § 517 ods. 1 ., Zákona č. 40/1964 Z.z. Občiansky zákonník v platnom znení, ak
a) Predávajúci vec neopravil ani nevymenil,
b) Predávajúci vec neopravil ani nevymenil v súlade s § 623 ods. 4 a 6 Zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení,
c) Predávajúci odmietol odstrániť vadu podľa § 623 ods. 2 Zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení,
d) vec má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene veci,
e) vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od Kúpnej zmluvy, alebo
f) Predávajúci vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre Kupujúceho.

6.9. Zľava z kúpnej ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty predanej veci a hodnoty, ktorú by vec mala, ak by bola bez vád.

7. Odstúpenie od Zmluvy

7.1. Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od Kúpnej zmluvy podľa bodu 7.9., ak sa Spotrebiteľ spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že sa Spotrebiteľ spolupodieľal na vzniku vady a že vada je zanedbateľná, nesie Predávajúci.

7.2. Ak sa Zmluva týka kúpy viacerých vecí, Spotrebiteľ môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnej veci. Vo vzťahu k ostatným veciam môže odstúpiť od Zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné veci bez vadnej veci.

7.3. Spotrebiteľ po odstúpení od Zmluvy alebo jej časti vráti vec predávajúcemu na náklady predávajúceho. Predávajúci zabezpečí odstránenie veci, ktorá bola nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Ak Predávajúci vec v primeranej lehote neodstráni, môže Spotrebiteľ zabezpečiť odstránenie a doručenie veci Predávajúcemu na náklady a nebezpečenstvo Predávajúceho.

7.4. Predávajúci po odstúpení od Zmluvy vráti Spotrebiteľovi kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia veci Predávajúcemu alebo po preukázaní, že Spotrebiteľ zaslal vec Predávajúcemu, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr.

7.5. Predávajúci vráti kúpnu cenu Spotrebiteľovi alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký použil Spotrebiteľ pri zaplatení kúpnej ceny, ak Spotrebiteľ výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša Predávajúci.

7.6. Predávajúci nemá právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním veci a na odplatu za bežné užívanie veci pred odstúpením od Kúpnej zmluvy.

8. Záverečné ustanovenia

8.1. Tento Reklamačný poriadok tvorí neoddeliteľnú súčasť Všeobecných obchodných podmienok a Zásad a poučenia o ochrane osobných údajov tohto Webového sídla. Dokumenty – Všeobecné obchodné podmienky a Zásady a poučenia o ochrane osobných údajov tohto Webového sídla sú zverejnené na doméne Webového sídla Predávajúceho.

8.2. Tento Reklamačný poriadok je platný a účinný momentom jeho zverejnenia na Webovom sídle Predávajúceho dňa 31.10.2024