1. Základné ustanovenia

1.1. Týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami (ďalej aj „VOP) sa riadia právne vzťahy medzi Anita Tóth, raj praidskej soli, Töböréte 227, 92901 Kútniky, IČO: 55514723, DIČ: 1085893248 (ďalej aj ako „Predávajúci“) a každou osobou, ktorá je Kupujúcim Produktov ponúkaných Predávajúcim na Webovom sídle Predávajúceho, a ktorá vystupuje v pozícii spotrebiteľa v zmysle ďalších ustanovení týchto Všeobecných obchodných podmienok a príslušných zákonov definujúcich Spotrebiteľa, v rámci platnej legislatívy Slovenskej republiky, najmä zákonov: Zákon č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení, Zákon č. 40/1964 Z.z. Občiansky zákonník v platnom znení.

1.2. Na zmluvné vzťahy (ako aj ďalšie právne vzťahy, ktoré môžu zo zmluvného vzťahu vyplynúť) s Kupujúcimi, ktorí nevystupujú v postavení Spotrebiteľa, sa vzťahujú ustanovenia Zákona č. 513/1991 Z.z. Obchodný zákonník v platnom znení.

1.3. Emailový a telefonický kontakt na Predávajúceho je:
Email: info@praidskasol.sk
Mobil: 0908 079 305

1.4. Adresa na zasielanie písomností, reklamácií, odstúpení od zmlúv je:
Anita Tóth, raj praidskej soli, Töböréte 227, 92901 Kútniky

2. Definícia pojmov

Pre účely týchto Všeobecných obchodných podmienok Predávajúci v súlade so Zákonom č. 108/2024 o ochrane spotrebiteľa v platnom znení, uvádza a definuje tieto pojmy:

2.1. Zmluvou uzavretou na diaľku je zmluva medzi Predávajúcim a Spotrebiteľom dohodnutá a uzavretá výlučne prostredníctvom jedného alebo viacerých prostriedkov diaľkovej komunikácie bez súčasnej fyzickej prítomnosti Predávajúceho a Kupujúceho, najmä využitím online rozhrania, elektronickej pošty, telefónu, adresného listu alebo ponukového katalógu.

2.2. Predávajúci je osoba, ktorá v súvislosti so Spotrebiteľskou zmluvou a z nej vyplývajúcim záväzkom koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania, a to aj prostredníctvom inej osoby, ktorá koná v jej mene alebo na jej účet.

2.3. Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá v súvislosti so Spotrebiteľskou zmluvou a z nej vyplývajúcim záväzkom nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.

2.4. Spotrebiteľskou zmluvou je každá zmluva bez ohľadu na právnu formu, ktorú uzatvára Predávajúci so Spotrebiteľom.

2.5. Pojem Internetový obchod je totožný s pojmom Webové sídlo a s pojmom Elektronický obchod.

2.6. Kupujúcim ja každá osoba (fyzická osoba alebo právnická osoba), ktorá odoslala objednávku najmä využitím Webového sídla Predávajúceho, prípadne inými diaľkovo-komunikačnými prostriedkami.

2.7. Produktom je Tovar alebo Služba.

2.8. Tovarom je akákoľvek hmotná hnuteľná vec.

2.9. Službou je predovšetkým akákoľvek činnosť alebo výkon, ponúkaný alebo poskytovaný spotrebiteľovi.

3. Objednávka Produktu – uzatvorenie Kúpnej zmluvy

3.1. Návrhom na uzatvorenie Kúpnej zmluvy zo strany Kupujúceho je odoslanie Objednávky Produktu Kupujúcim, realizované predovšetkým využitím Webového sídla Predávajúceho, prípadne inými diaľkovo-komunikačnými prostriedkami.

3.2. K uzavretiu Kúpnej zmluvy medzi Kupujúcim a Predávajúcim dochádza momentom doručenia potvrdenia o prijatí Objednávky Kupujúcemu, elektronicky na emailovú adresu zvolenú Kupujúcim pri vytváraní Objednávky.

3.3. Kúpna zmluva sa uzatvára na dobu určitú a zaniká splnením všetkých záväzkov Predávajúceho a Kupujúceho, a to najmä doručením a zaplatením Produktov v zmysle uzatvorenej Kúpnej zmluvy. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva Kupujúceho v zmysle zákonnej zodpovednosti za vady Produktov zo strany Predávajúceho.

4. Kúpna cena, informácie o Kúpnej cene

4.1. Cena Tovarov a Služieb objednávaných prostredníctvom Webového sídla Predávajúceho (ďalej len „Kúpna cena“) je uvedená samostatne pre každý Produkt a je platná v momente vytvorenia Objednávky Kupujúcim.

4.2. Kúpna cena Tovarov alebo Služieb uvedených na Webovom sídle Predávajúceho je konečná cena Tovarov alebo Služieb.

5. Spôsob platby

Za Tovar a Služby ponúkané na Webovom sídle Predávajúceho je možné platiť nasledovnými spôsobmi:

5.1. Platba formou dobierky – cena 2,00 eur

5.2. Platba vkladom alebo prevodom na účet Predávajúceho – cena 0,00 eur

5.3. Platba v hotovosti pri osobnom odbere – cena 0,00 eur

6. Dodanie Produktov

6.1. V prípade, ak si Kupujúci zvolil ako formu platby za Objednávku platbu dobierkou, Predávajúci je povinný splniť objednávku a dodať Kupujúcemu Produkty v lehote najneskôr do 30 dní odo dňa uzatvorenia Kúpnej zmluvy v zmysle bodu 3.2. týchto VOP.

6.2. V prípade, ak si Kupujúci zvolil inú formu platby za Objednávku ako platba dobierkou, Predávajúci je povinný splniť Objednávku a dodať Kupujúcemu Produkty v lehote najneskôr do 30 dní odo dňa uzatvorenia Kúpnej zmluvy v zmysle bodu 3.2. týchto VOP a zaplatenia celkovej ceny Objednávky Predávajúcemu (lehota 30 dní začína plynúť po splnení oboch podmienok).

6.3. Ak Predávajúci nemôže dodať Tovar Kupujúcemu v lehote 30 dní podľa bodu 6.1. alebo 6.2., bezodkladne o tejto skutočnosti upovedomí Kupujúceho formou zaslania emailu a v prípade, ak už Kupujúci za objednaný Tovar zaplatil, Predávajúci vráti Kupujúcemu zaplatenú Kúpnu cenu nedodaných Tovarov do 15 dní od uplynutia lehoty podľa bodu 6.1. alebo 6.2. alebo sa s Kupujúcim dohodne na náhradnom plnení.

6.4. Zvyčajná lehota, kedy Predávajúci expeduje Produkty je 3 pracovné dni odo dňa uzatvorenia Kúpnej zmluvy alebo odo dňa zaplatenia celkovej ceny Objednávky Predávajúcemu.

7. Prechod vlastníckeho práva

7.1. Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k Tovaru zaplatením celej Kúpnej ceny za Tovar, vrátane nákladov na dodanie. V prípade, ak Kupujúci zaplatí za objednaný Tovar celú sumu Kúpnej ceny pred dodaním Tovaru, prechádza na Kupujúceho vlastnícke právo v okamihu, kedy mu bude umožnené so zakúpeným Tovarom nakladať. Zodpovednosť za náhodnú skazu, poškodenie či stratu Tovaru prechádza na Kupujúceho okamihom prevzatia tovaru alebo okamihom, kedy mal Kupujúci povinnosť tovar prevziať, ale v rozpore s Kúpnou zmluvou tak neurobil.

7.2. V prípade, ak Kupujúci nezaplatí a neprevezme objednaný Tovar mimo situácie poškodenia Tovaru pri doručení (zásielka sa vráti ako nedoručená bez zavinenia Predávajúceho), Predávajúci môže požadovať náhradu škody spôsobenej porušením povinnosti.

8. Spôsoby dodania

8.1. V kúpnej cene Tovarov alebo Služieb nie sú zahrnuté dopravné náklady, ani iné náklady súvisiace s dodaním.

8.2. Forma dodania:
a) Osobný odber
b) Poštový kuriér

8.3. Cena za dopravu
a) Osobný odber – cena 0,00 eur
b) Poštový kuriér – cena podľa cenníka Slovenskej pošty

9. Odstúpenie Kupujúceho od Kúpnej zmluvy bez udania dôvodu

Kupujúci, ktorý uzavrel Kúpnu zmluvu ako Spotrebiteľ, t.j. ako fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení Kúpnej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej činnosti alebo inej podnikateľskej činnosti, má právo od Kúpnej zmluvy odstúpiť, a to aj bez uvedenia dôvodu v lehote podľa 9.2. týchto VOP.

9.1. Spotrebiteľ berie na vedomie, že v súlade s ustanoveniami § 19 ods. 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa nemôže okrem iného odstúpiť od Kúpnej zmluvy uzatvorenej na diaľku (prostredníctvom internetového obchodu) alebo mimo prevádzkových priestorov Predávajúceho, ktorej predmetom je:
a) Poskytnutie Služby, ak došlo k úplnému poskytnutiu Služby a poskytovanie Služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od Zmluvy s výslovným súhlasom Spotrebiteľa a Spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od Zmluvy po úplnom poskytnutí Služby, ak je podľa Zmluvy Spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu.
b) Dodanie Tovaru podľa špecifikácií Spotrebiteľa alebo Tovaru vyrobeného na mieru.
c) Dodanie Tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze.
d) Dodanie Tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak bol ochranný obal po dodaní porušený.
e) Dodanie Tovaru, ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným Tovarom.

9.2. Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Predávajúceho
a) do 14 dní odo dňa prevzatia Tovaru podľa bodu 9.5. alebo od uzavretia zmluvy, ktorej predmetom je poskytnutie Služby,
b) do 30 dní odo dňa uzavretia zmluvy pri nevyžiadanej návšteve alebo v súvislosti s ňou alebo na predajnej akcii alebo v súvislosti s ňou.

9.3. Ak Predávajúci poskytol Spotrebiteľovi osobitné informácie ohľadom poučenia o práve Spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy pri zmluve uzavretej na diaľku a zmluve uzavretej mimo prevádzkových priestorov Predávajúceho až dodatočne, najneskôr však do 12 mesiacov od začatia plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy podľa bodu 9.2., môže Spotrebiteľ odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov
Predávajúceho do
a) 14 dní odo dňa, keď Predávajúci dodatočne splnil informačnú povinnosť, ak ide o plynutie lehoty podľa 9.2.1. alebo
b) 30 dní odo dňa, keď Predávajúci dodatočne splnil informačnú povinnosť, ak ide o plynutie lehoty podľa 9.2.2.

9.4. Ak Predávajúci neposkytol Spotrebiteľovi osobitné informácie ohľadom poučenia o práve Spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy pri zmluve uzavretej na diaľku a zmluve uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho ani podľa bodu 9.3., Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Predávajúceho do 12 mesiacov od uplynutia lehoty podľa 9.2.

9.5. Tovar sa považuje za prevzatý Spotrebiteľom v okamihu, keď Spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba okrem dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru alebo ak sa
a) Tovary objednané Spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia Tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
b) dodáva Tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
c) Tovar dodáva opakovane počas určitej doby, okamihom prevzatia prvého Tovaru

9.6. Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Predávajúceho, ktorých predmetom je dodanie Tovaru aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy. Lehota na odstúpenie od zmluvy podľa bodov 9.2. až 9.4. sa považuje za zachovanú, ak Spotrebiteľ najneskôr posledný deň lehoty odošle Oznámenie o odstúpení od zmluvy Predávajúcemu.

9.7. Spotrebiteľ môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Predávajúceho v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom médiu a ak bola zmluva uzavretá ústne, na uplatnenie práva Spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy postačuje akékoľvek jednoznačne formulované vyhlásenie Spotrebiteľa, ktoré vyjadruje vôľu Spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy (ďalej len „Oznámenie o odstúpení od zmluvy“). Spotrebiteľ môže použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy.

9.8. Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy len vo vzťahu ku konkrétnemu Produktu alebo Produktom, ak obchodník na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Predávajúceho dodal alebo poskytol viacero produktov.

9.9. Dôkazné bremeno o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy znáša Spotrebiteľ.

10. Práva a povinnosti Spotrebiteľa po odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku a zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Predávajúceho

10.1. Spotrebiteľ je povinný do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Predávajúceho podľa bodu 9.2. zaslať Tovar späť alebo odovzdať Tovar Predávajúcemu alebo osobe určenej Predávajúcim na prevzatie Tovaru; to neplatí, ak Predávajúci navrhne, že si Tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby. Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak Spotrebiteľ odošle Tovar Predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty.

10.2. Pri odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Predávajúceho podľa bodu 9.2. znáša Spotrebiteľ len náklady na vrátenie Tovaru Predávajúcemu alebo osobe určenej Predávajúcim na prevzatie Tovaru; to neplatí ak Predávajúci súhlasil, že náklady bude znášať sám, alebo ak Predávajúci nesplnil informačnú povinnosť, teda ak Predávajúci neposkytol Spotrebiteľovi osobitné informácie ohľadom poučenia o práve Spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Predávajúceho.

10.3. Spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty Tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s Tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti Tovaru; to neplatí, ak Predávajúci nesplnil informačnú povinnosť podľa § 15 ods. 1 písm. f) Zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení.

10.4. Spotrebiteľ je povinný uhradiť Predávajúcemu cenu za skutočne poskytnuté plnenie do dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy, ak Spotrebiteľ podľa § 19 ods. 1 Zákona č. 108/2024 o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení odstúpi od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Predávajúceho, ktorých predmetom je poskytnutie Služby a pred začatím poskytovania plnenia udelil výslovný súhlas podľa § 17 ods. 10 písm. c) Zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení. Cena za skutočne poskytnuté plnenie sa vypočíta pomerne na základe celkovej ceny dohodnutej v zmluve. Cena za skutočne poskytnuté plnenie sa vypočíta na základe trhovej ceny poskytnutého plnenia, ak je celková cena dohodnutá v zmluve nadhodnotená.

10.5. Spotrebiteľovi z uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Predávajúceho podľa 9.1. nevznikajú okrem povinností podľa bodov 10.1., 10.3. a 10.4. a povinnosti uhradiť dodatočné náklady podľa bodu 11.3. žiadne ďalšie povinnosti alebo náklady.

11. Práva a povinnosti obchodníka po odstúpení spotrebiteľa od zmluvy uzavretej na diaľku a od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Predávajúceho

11.1. Predávajúci je povinný do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť Spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe alebo v súvislosti so zmluvou uzavretou na diaľku, zmluvou uzavretou mimo prevádzkových priestorov Predávajúceho alebo s doplnkovou zmluvou vrátane nákladov na dopravu, dodanie, poštovné a iných nákladov a poplatkov.

11.2. Predávajúci je povinný vrátiť Spotrebiteľovi všetky platby podľa bodu 11.1. v rozsahu zodpovedajúcom odstúpeniu od zmluvy, ak Spotrebiteľ neodstúpil od celej zmluvy uzavretej na diaľku alebo od celej zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Predávajúceho. Predávajúci nemôže účtovať Spotrebiteľovi dodatočné náklady za dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky.

11.3. Predávajúci nie je povinný uhradiť Spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si Spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob dodania, ako je najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný Predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na dodanie, ktoré si zvolí Spotrebiteľ a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný Predávajúcim.

11.4. Predávajúci nemôže požadovať od Spotrebiteľa úhradu nákladov za poskytnutie Služby počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy podľa bodov 9.2. až 9.4. bez ohľadu na rozsah poskytnutého plnenia, ak Predávajúci neposkytol informácie podľa § 15 ods. 1 písm. f) alebo písm. h) Zákona č. 108/2024 o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení alebo Spotrebiteľ neudelil Predávajúcemu výslovný súhlas so začatím poskytovania služby podľa § 17 ods. 10 písm. c) Zákona č. 108/2024 o ochrane spotrebiteľa a o zmene s doplnení niektorých zákonov v platnom znení.

11.5. Predávajúci nie je povinný pri odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Predávajúceho, ktorých predmetom je dodanie Tovaru vrátiť Spotrebiteľovi platby podľa bodu 11.1. pred tým, ako mu je Tovar doručený alebo kým Spotrebiteľ nepreukáže zaslanie Tovaru späť Predávajúcemu, ibaže Predávajúci navrhne, že Tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby.

11.6. Predávajúci je povinný vrátiť Spotrebiteľovi platby podľa bodu 11.1. rovnakým spôsobom, aký použil Spotrebiteľ pri ich úhrade, tým nie je dotknuté právo Predávajúceho dohodnúť sa so Spotrebiteľom na inom spôsobe úhrady, ak Spotrebiteľovi nebudú v súvislosti s úhradou účtované žiadne poplatky.

11.7. Predávajúci je povinný zabezpečiť vyzdvihnutie Tovaru na vlastné náklady v lehote podľa odseku 11.1., ak na základe zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Predávajúceho bol Tovar dodaný Spotrebiteľovi domov v čase uzavretia Zmluvy a s prihliadnutím na povahu Tovaru nie je možné Tovar odoslať späť Predávajúcemu poštou.

11.8. Jednostranné započítanie pohľadávok Predávajúceho a Spotrebiteľa, ktoré vzniknú odstúpením od Zmluvy podľa bodu 9.1., sa zakazuje.

12. Orgán dozoru

Príslušným orgánom vykonávajúcim dozor nad zákonnosťou v oblasti ochrany Spotrebiteľa je:
Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie
So sídlom v Trnave pre Trnavský kraj
Pekárska 23, 917 01 Trnava
Odbor výkonu dohľadu
tel. č. 033/321 25 27, 033/321 25 21
webový odkaz na podávanie podnetov: https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-
navrhov-a-ziadosti/Podajte-podnet.soi

13. Alternatívne riešenie sporov

V prípade, že Spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, akým Predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo sa domnieva, že Predávajúci porušil jeho práva, Kupujúci má právo obrátiť sa na

Predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak Predávajúci na žiadosť Spotrebiteľa podľa predchádzajúcej vety odpovie zamietavo alebo na takúto žiadosť neodpovie v lehote do 30 dní odo dňa jej odoslania Spotrebiteľom, Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa ustanovenia § 12 Zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s Predávajúcim je Slovenská obchodná inšpekcia (https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych- sporov.soi), alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárska Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk/, alebo priamo na stránke https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie spotrebitelskych- sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1.
Spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia sporov sa obráti. Spotrebiteľ môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho spotrebiteľského sporu použiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/, alebo priamo na internetovej stránke https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm event=main.home.chooseLanguage.
Alternatívne riešenie sporov môže využiť len Kupujúci, ktorý pri uzatváraní a plnení zmluvy vystupuje v postavení Spotrebiteľa. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi Spotrebiteľom a Predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Subjekt alternatívneho riešenia sporov môže návrh odmietnuť, ak vyčísliteľná hodnota sporu nepresahuje sumu 20 eur. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH. Všetky ďalšie informácie ohľadne alternatívneho riešenia sporov medzi Predávajúcim a Kupujúcim – Spotrebiteľom vyplývajúcich z Kúpnej zmluvy ako spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiacich s Kúpnou zmluvou ako spotrebiteľskou zmluvou sú uvedené na internetovej stránke Ministerstva hospodárstva SR www.mhsr.sk a v zákone č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení.

14. Informácie o prijatých kódexoch

Obchodník informuje spotrebiteľov že neexistujú žiadne špeciálne príslušné kódexy správania, ku ktorých dodržiavaniu sa Predávajúci zaviazal, pričom kódexom správania sa rozumie dohoda alebo súbor pravidiel, ktoré vymedzujú správanie Predávajúceho, ktorý sa zaviazal dodržiavať tento kódex správania vo vzťahu k jednej alebo viacerým osobitným obchodným praktikám alebo obchodným odvetviam, ak tieto nie sú ustanovené zákonom, alebo iným právnym predpisom alebo opatrením orgánu verejnej správy, ktoré sa Predávajúci zaviazal dodržiavať, a o spôsobe, akým sa môže spotrebiteľ s nimi oboznámiť, alebo získať ich znenie.

15. Hodnotenie Produktov Spotrebiteľmi

Predávajúci nevykonáva kontrolu a obmedzovanie hodnotenia produktov len na osoby, ktoré produkt u obchodníka zakúpili.

16. Záverečné ustanovenia

16.1. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu Všeobecných obchodných podmienok. Povinnosť písomného oznámenia zmeny Všeobecných obchodných podmienok je splnená jeho umiestnením na Webovom sídle Predávajúceho. V prípade zmeny vo Všeobecných obchodných podmienkach sa vzťah medzi Kupujúcim a Predávajúcim riadi podľa Všeobecných obchodných podmienok platných a účinných pri uzatvorení Kúpno-predajnej zmluvy, a to až do momentu jej zániku.

16.2. Tieto Všeobecné obchodné podmienky tvoria neoddeliteľnú súčasť Reklamačného poriadku a Zásad a poučenia o ochrane osobných údajov tohto Webového sídla. Dokumenty – Reklamačný poriadok a Zásady a poučenia o ochrane osobných údajov tohto Webového sídla sú zverejnené na doméne Webového sídla Predávajúceho.

16.3. Tieto Všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť ich zverejnením na Webovom sídle Predávajúceho dňa 31.10.2024